Juuri nyt minulla on kamala stressi päällä ja olen tiuskinut kaikille koko päivän. Pitäisi saada viikonlopun aikana maantiedon Venäjä-projekti valmiiksi ja samalla valmistautua tanssiesitykseen. Varsinkin kun huomenna koko päivä menee esitykseen ja kenraaliharjoituksiin, ei projektia ehdi tekemään yhtään. Onneksi vielä ei ole alkanut jännittää, mutta katsoo nyt sitten miten reagoin paikan päällä.

Totta kai tässä on vielä stressiä siitä miten viimeiset kokeet menivät ja mitä numeroita tulee todistukseen, tippuuko numerot ja varsinkin jännittää historia, terveystiedon ja käsitöiden numerot. Ne kun siirtyvät suoraan ysiluokan päättötodistukseen. Ja nyt tuli mieleen, että minun pitäisi saada maanantaiksi vielä neulottua villasukat valmiiksi. Miksi, oi miksi, viimeisistä viikoista tehdään näin painajaismaisia? Tälläkin hetkellä pitäisi etsiä tietoa Venäjän ilmastovyöhykkeistä, muttei jotenkin jaksaisi innostaa, vaikka pitäisikin.

Vielä harmittaa sekin, että kaverin kanssa suunniteltu leffailta jää tältä päivältä toteutumatta, koska emme saakkaan taloa vapaaksi. Se olisikin ollut pitkään aikaan kunnolla vietetty ilta aivan kahdestaan, mutta minkäs teet. Ensi viikonloppunakaan ei ehdi, on koulun kevätjuhla, riparijuttuja ym. Yllättäen kesäloman ensimmäinen viikkokin on niin täynnä, että hyvä jos ehdimme moikkaamaan, minulla on kesätyöt ja kyseinen kaverini lähtee melko heti loman alettua Helsinkiin tuttujensa luokse.

Mutta nyt pitää tästä lähteä syömään meksikolaista ruokaa, josta olen alkanut tykkäämään vasta tänä vuonna.